Hej Christer Martinsson!
Vi träffar Christer Martinsson, säljledare hos oss på Boxes & Labels.
Vem är Christer Martinsson på Boxes & Labels?
Jag jobbar som säljledare för våra säljare som arbetar mot segmentet direktkunder. Det kan röra sig om alltifrån livsmedelsproducenter till företag inom bilindustrin eller annan teknisk industri. Befintliga som nya potentiella kunder med behov av alltifrån enklare etikettlösningar till lösningar där vi kan integrera kundens affärssystem med etikettprintrarna.
Beskriv en dag på jobbet!
En viktig del i mitt arbete är att aktivt kartlägga och leta upp nya möjligheter. Jag är ute mycket på kundbesök för att se hur vi kan hjälpa våra kunder. Vad har de för lösning idag? Vad kan de förbättra? Hur skulle våra lösningar kunna vara ett alternativ? Sedan handlar mitt arbete förstås till stor del om att ta hand om arbetet efter besöken – till exempel offertarbete.
Hur hamnade du på Boxes & Labels?
2012 anställdes jag på BEAB Etikett och Etikettsystem här i Borås för att sedan efter några år prova på en karriär inom industriell märkning. När sedan Specialwell slogs samman med Boxon Production i början av 2022 hoppade jag på tåget. Ett beslut jag inte ångrar.
Hur har din resa varit på Boxes & Labels och hur ser du på framtiden?
Det är en spännande resa så här långt. Alla vi som arbetar på Boxes & Labels har förstås med sig en stor kunskap i bagaget om produkterna, tjänsterna och branschen. Samtidigt är det mycket som är nytt och man har möjlighet att forma sin framtid.
Vad gillar du mest med ditt jobb?
Mixen av olika företag och branscher man möter varje dag. Och att jag får vara kundens rådgivare inom mitt område. Gör man jobbet rätt så blir det återkommande affärer och långa relationer.
Kan du nämna något skäl att söka sig till Boxes & Labels?
Engagemang och teamwork. Vi vill verkligen vinna tillsammans! Vi står upp för varandra och alla som arbetar här är hjälpsamma.
Till sist Christer, vilka erfarenheter och personlighetsdrag är viktigast för den som vill arbeta som säljledare?
Eftersom det är ett tekniskt jobb så är det viktigt att man är teknikintresserad. Man bör också vara nyfiken, våga ställa frågor och inte ta saker för givet. Det är till sist viktigt att vara målmedveten och till exempel ha en agenda inför ett kundmöte. Då blir resultatet, och lösningen, ofta bättre.